Vlucht Down Under en eerste impressie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Dijkema - WaarBenJij.nu Vlucht Down Under en eerste impressie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Dijkema - WaarBenJij.nu

Vlucht Down Under en eerste impressie

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

19 September 2014 | Australië, Sydney

Zo! Mn eerste verslag Down Under!

Wat iedereen zegt over vliegreizen; het lange wachten op vluchten, het lange zitten in het vliegtuig en het gare gevoel van bij elkaar geteld 24 vlieguren zijn waar. Maar dat neemt niet weg dat de lange reis het uitzicht op het Opera House en de Sydney Harbour Bridge het meer dan waard zijn! Super uitzicht, het maakte dat ik de lange reis alweer bijna vergeten was.

De reis begon wat onvast met lichte zenuwen voor wat er te wachten stond. Het afscheid met ouders en zus was ook niet zonder een traan, maar tegelijk wel ook met het besef dat ik een te gek avontuur tegemoet ging dus direct ook weer opgewekt door de paspoort controle gegaan. Iedereen bleek in hetzelfde schuitje te zitten en we waren allen maar wat blij dat we gezamelijk gingen reizen!

10 uur lang vliegen is een hele zit, dat kan ik jullie wel vertellen! Pff, het was een hele lange zit met veel onrust omdat het toch nog best wel spannend was hoe het allemaal zou gaan gebeuren. De volgende ochtend vroeg landden we in Bangkok, waar we een uurtje moesten wachten voordat we verder mochten reizen, waarbij de spanningen nog hoog opliepen omdat een reisgenote ee document kwijt was geraakt vlak voordat de gate zou sluiten. Uiteindelijk ging alles gelukkig net op tijd goed en konden we de reis vervolgen richting Taipei! Taipei was echt een ommezwaai, bij het naar buiten lopen kwamen we in een sauna terecht. Wat een hitte en erg vochtig, dus extra lekker dat we een dagkamer in een netjes hotel hadden. Hier hebben we lekker kunnen zwemmen, douchen en ook even kunnen slapen voordat we 's avonds laat weer door zouden gaan naar de eindbestemming: SYDNEY!! De laatse vlucht was naar gevoel de snelste omdat ik een beetje gewend was geraakt aan het reizen en best moe was. Gedurende de vlucht heb ik een beetje kunnen slapen en uit kunnen rusten, voor we het wisten waren we al bijna geland in Sydney.

En toen was het moment daar: Touch down in Australia!! Een heerlijk gevoel waarbij de hele reis niks meer leek uit te maken! Het duurde even om door de paspoortcontrole te komen en bij de douane werden we vriendelijk besnuffeld door een douane hond die gelukkig NIET kwispelend ging zitten bij onze backpacks ;) Na de formaliteiten werden we in de terminal opgewacht door de zeer vriendelijke en gezellige collegas van Australian Backpackers. Samen met hen zijn we naar een park gereden tgenover het Opera House en de Sydney Harbour Bridge. Een heel mooi uitzicht wat doet bevestigen dat mijn keuze om naar dit land te komen een juiste is. De komende dagen heb ik een druk programma voor de boeg, een regeldag, een festivaldag, een bergwandeldag en een golfsurflesdag; super veel zin in!! Voor nu ga ik me weer lekker focusen op wat er hier gebeurd en genieten van deze fantastische reis!

G'day mates!!

• 19 September 2014 - 12:23

E&B:

Mooi man! Eerste indrukken klinken super gaaf. Hopelijk de vervolgstappen ook. Genieten maar! En plan je de agenda niet te vol, je mag nog vijf maanden.....

• 19 September 2014 - 12:27

Kirsten :

Hee Daan,

Wat fijn om te lezen dat je veilig aangekomen bent en dat de lange en vermoeiende reis het dubbel en dwars waard was. Het lijkt erop dat je nu al wat highlights kunt afstrepen! ;) Veel plezier met je drukke programma van de komende tijd! :) Geniet ervan!

Liefs Kirsten

• 19 September 2014 - 13:11

P&M:

Fijn dat je nu door de spanning heen bent!! En nu gaan genieten! Dat zal de komende dagen zeker lukken als wij zo je verhaal lezen!! Have fun en goodluck:-)

• 19 September 2014 - 13:15

Bram V:

Ha Daan,

Geniet er van. Goede foto's ook op facebook!

• 19 September 2014 - 13:17

Nynke:

Daan! Leuk om je verhaal te lezen, fijn dat je er veilig bent.
    Wat ga de komende dagen leuke dingen doen, lekker van genieten!!
    Liefs

• 19 September 2014 - 19:43

Ria Vos:

Super leuk om je verhaal te lezen.Wensen je daar heel veel plezier en dat je veel mooie dingen zult gaan zien we wachten op een vervolg.Heel veel liefs van ons Jan en Ria

• 19 September 2014 - 23:03

Liefke Sinnema:

Enthousiast verhaal Daan, veilig geland en nu genieten maar.....
    Groetjes Tante

• 20 September 2014 - 11:18

Aunt Hennie:

Hi Daan,

Dank voor je update. Zo te lezen is het begin al goed en je zult zien de rest volgt dan vanzelf.
    Geniet zoveel je maar kan.
    Ik kijk uit naar het vervolg van je belevenissen.

Love, aunt Hennie

• 20 September 2014 - 12:21

Jan En Rita:

Mooi begin Daan, leuk te lezen dat je het naar je zin hebt.
    We blijven je volgen.
    Groetjes Jan en Rita