De eerste week - part 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Dijkema - WaarBenJij.nu De eerste week - part 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Dijkema - WaarBenJij.nu

De eerste week - part 1

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

22 September 2014 | Australië, Sydney

Hi mates!

Aangezien ik deze week nog wifi heb, breng ik jullie weer even op de hoogte van mijn avonturen van de afgelopen dagen. Om het voor mezelf ook wat duidelijk te houden schrijf ik vanaf nu met datums!

Vrijdag 19/09/14: Regeldag
Vandaag was zoals ik in mijn vorige verhaal vertelde een regeldag. De dag begon vroeg, half 7 onbijt, wat we moesten de ferry van Manly naar Sydney halen (een boottochtje van 10 a 15 minuten door de baai die grenst aan Sydney. Eenmaal aangekomen in Sydney zijn we direct naar medicare gegaan. Medicare is een zorginstantie waar we een Australisch verzekeringskaartje kregen waarmee we met ziekte en ongevallen direct geholpen kunnen worden. Vervolgens zijn we naar de Commonwealth bank gegaan om onze debitcard te halen, mijn eigen Australische bankrekening en bankpas!! Na dit geregel zijn we gaan lunchen in een voor Australishe begrippen typische foodcourt waar je allerlei verschillend soorten voedsel hebt. We zijn daarna naar de telefoonwinkel gegaan om onze simkaarten te activeren. Nu ben ik dus ook in het bezit van een Australisch telefoonnummer, best wel tof!! Om de dag af te sluiten hebben we met de groep heerlijke burritos gegeten.

Zaterdag 20/09/14: Defqon1
De langverwachte festivaldag was eindelijk daar. Net als met veel andere dingen waren mijn bedenkingen, of ik het wel naar mn zin zou hebben, ongegrond. Zoals de meesten van jullie ongetwijfeld al wel via de fotos op FB hebben kunnen zien,was het een waar spektakel. Ik was heel blij dat ik oordopjes in had, want de muziek stond extreem hard. Omdat we met een hele grote groep waren, allemaal in het oranje gekleed, konden we elkaar makkelijk vinden en er samen een mooi feestje van maken. Ik heb me prima vermaakt, zo'n festival bezoeken is zo gek nog niet!

Zondag 21/09/14: Wandeling langs 'Long Reef'
De zondag was een hele mooie dag, uitermate geschikt om een mooie strandwandeling te maken. Langs het strand zijn we een klif opgewandeld waarna we richting een rotsenpartij aan zee konden lopen. Hier hadden we prachtig uitzicht op de zee, de kliffen en de huizen en winkels van Manly (een van de buitenwijken van Sydney). Na even rustig op het strand te hebben zitten zonnen zijn we met de bus naar Manly getuft. Met de groep hebben de bij de 'Fish Shack' mijn eerste echt Australische maaltje gegeten, fish'n'chips! Vervolgens hebben een kroegje opgezocht waar live muziek gespeeld werd. Nu weer vroeg op bed want we moeten morgen om 7 uur alweer aan het ontbijt zitten.

G'night mates!

  • 22 September 2014 - 16:29

    Nynke:

    Leuk om te lezen hoe je eerste week was. Defqon moet een mooi feestje zijn geweest, ook leuk om de foto's op facebook te zien. Ik ben heel benieuwd naar wat je de komende tijd gaat doen, blijf dus vooral de site bijhouden ;-)

  • 23 September 2014 - 22:30

    Gerda Bosch:

    Ha Daan,
    Super dat je nu in Sydney bent. Een prachtige stad !Heel veel plezier met je reis door Australië.
    Leuk om je blog te volgen. Hartelijke groeten Bert en Gerda

  • 25 September 2014 - 21:26

    Jan En Ria Vos:

    Het is super leuk om je verhalen te lezen,we volgen je reis en belevenissen met heel veel plezier.We zijn heel benieuwd wat je verdere vervolg is van je reis.Je hebt al verschillende opties aangegeven.Groet van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 7709

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 13 Februari 2015

Reis naar Australië!

Landen bezocht: