De eerste week - part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Dijkema - WaarBenJij.nu De eerste week - part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Dijkema - WaarBenJij.nu

De eerste week - part 2

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

25 September 2014 | Australië, Sydney

Hallootjes!

Hier het tweede deel van mijn eerste week in Australië, een te gekke week met heel veel nieuwe indrukken!! Vandaag (woensdag) ga ik samen met twee andere reisgenootjes kijken voor mogelijkheden om verder te trekken door Australië, dat heeft wel wat voeten in de aarde maar daarover meer in een volgend verhaal. Ik moet jullie natuurlijk wel aan het lezen houden ;)

Maandag 22/09/14: Blue Mountains
De 'hike' dag van de week, de trip naar de Blue Mountains met uitstapjes naar de 'Three Sisters' en de 'Featherdale Wildlife Park' was daar. 'S ochtends na een vroeg ontbijt werden we uitgenodigd in de bus van Peter, onze tourguide van de dag. Peter was een echte Australische man met veel verhalen, vaak wat aan de sterke kant mar dat maakte het juist wel leuk! Na een sanitaire stop bij Glenbrook, zijn we doorgereden naar de Blue Mountains. Deze worden zo genoemd doordat deze bergen vol staan met eucalyptus. Eucalypstus scheid een bepaald bestandsdeel af die blauw is, omdat er zoveel bomen staan, wordt de lucht boven de bergen dus blauw gekleurd. In de Blue Mountains zijn we bij de 'Wentworth Falls' geweest. Na een duizeligwekkende afdaling langs het rafijn hadden we zicht op een prachtig deel van de bergen. 'What goes down must go up', dus we moesten alle trappen weer op naar boven. Een goede workout, want eenmaal boven had heel de groep de handen op de knieën. Na dit actieve begin waren we klaar voor de lunch die verzorgd werd door Peter. De 'Three Sisters' stonden als volgende op het programma en eerlijk gezegd was dat het minst indrukwekkende onderdeel van de trip. We waren drie wat armzalige rotspunten in een anders geweldig uitzicht op een mooi dal met mooie bergplateaus en -pieken. Na dit uitzicht zijn we doorgereden naar de verrassing van de dag, 'Featherdale Wildlife Park'. Dit was een klein maar zeer leuk park vol met koala's, wallibi's, kangaroes, tasmaanse duivels en ander klein wild. Hier heb ik deze dieren ook kunnen aaien, echt heel leuk!! We hebben de dag afgesloten met een gezamelijk etentje in het hostel.

Dinsdag 23/09/14: Surfdag
Opnieuw geen kans om uit te slapen, want de wekker ging vandaag alweer om half 6 's ochtends. Al deze vroege tijden van de afgelopen week komen doordat het nog best een tijdje reizen is naar bestemming vanuit het hostel. Gemiddeld zitten we 4 uur in de bus per dag (heen- en terugreis), maar de bestemming maakt het vaak meer dan goed. Zo ook vandaag, de bestemming; 'The Farm'. Een stukje surf natuurreservaat waar ik mn eerste surfles op golven zou krijgen. We hadden er schitterend weer bij, mn lichaam is daarvan het bewijs (op sommige plekken een beetje rood ;)). Na een korte introductie en theorie te hebben gekregen mochten we proberen de golven te bedwingen, natuurlijk dachten we allemaal dat dit niet zo heel moeilijk moest zijn. Nou daar hebben we ons lelijk in vergist! Alles doe je op spierkracht en balans, twee dingen waarvan ik er wel meer had kunnen hebben. Het was loeizwaar en elke keer dat een golf net voor je neus brsk, werd je weer 5 meter terug geworpen. Maar wat hebben we een plezier gehad, als je eenmaal een keer half staat en door de golven voortgestuwd wordt is dat toch wel gaaf. Het is me een keer gelukt langer dan een seconde te staan en dat was heel leuk, maar ik weet nu al wel dat golfsurfen voor mij geen vervolg zal krijgen. Ik vind het gebruik van een zeil leuker en die mis je natuurlijk op je golfsurf plank. Eenmaal uit het water trokken we weer richting de stad waar we as afsluiting van de week een pizza met elkr gegeten hadden, nog wat gedronken hadden op het terras en tot slot met een paar mensen een nachtelijke strandwandeling hebben gemaakt.

Zoals ik eerder al zei, was deze week heel leuk en voor mij een hele toffe introductie voor wat ik de komende maanden zal beleven. Of het nou een auto huren, kopen of eenvliegreis of busreis naar een andere stad wordt, ik ben er klaar voor en kijk het met veel plezier tegemoet!

G'day mates!!

• 25 September 2014 - 07:02

P:

Goede verhalen boy en een heel mooi programma, de eerste week, vanaf nu dus meer op eigen benen en tegelijkertijd niet alleen. Bon voyage. P

• 25 September 2014 - 07:21

Nynke:

Weer een leuk verhaal! En nu op weg naar nog meer mooie avonturen!
    Zet je wel af en toe foto's op de site of op Facebook? Kunnen we een beetje meegenieten;-)
    Veel plezier met het volgende deel van je trip!

• 29 September 2014 - 21:53

Leonie Hendriks:

Hoi Daan! Ik zag op facebook dat je een waarbenjij.nu hebt en moest natuurlijk even lezen hoe het met je is. De reis wordt vast fantastisch. Heel erg veel plezier! En mocht je de volgende keer wat langer in Taipei zijn, dan heb ik heel veel tips voor je :D Wat een geweldige stad is dat! Groetjes, Leonie Hendriks.